Reklamation

REKLAMATION  PÅ FØDEVARER.

Skulle uheldet være ude, og du opdager en pakkefejl eller der er mangler i din ordre, er det vigtigt at du tager fat i os hurtigst muligt, så vi kan hjælpe dig.

Har du en reklamation, skal du kontakte os enten telefonisk eller på mail. Reklamationer modtages også via. SMS, Facebook og andre sociale medier.

Når du køber kød hos KodRiget.dk skal vakuum brydes kort tid efter modtagelse, og varen skal spises eller nedfryses. Dette gælder ikke frostvarer de kan fryses ind i den emballage de modtages i. Den deto som fremgår på vores label er til en hver tid gældende.

Vi skal modtage besked om din reklamation senest 5 dage efter varen er modtaget og meget gerne før.

For at vi kan behandle din reklamation bedst muligt, er det vigtigt, at du henvender dig til os, så snart du opdager evt. fejl eller mangler ved din bestilling. I de fleste tilfælde vil vi bede om fotodokumentation.
Hvis du opdager mangler ved varen, må du under INGEN omstændigheder smide kødet ud før du har fået et svar fra os, da vi skal have mulighed for at undersøge kødet. I nogle tilfælde skal det sendes til analyse hvis vi finder dette nødvendigt. 

Vi yder ikke garanti på produkter du har haft liggende i din fryser i flere måneder. Det er dit ansvar at kontrollere kvaliteten ved modtagelsen af kødet.

Kontakt os altid, hvis du er det mindste i tvivl omkring kvaliteten på et produkt.


Hvis du oplever en pakkefejl, er det en stor hjælp, hvis du tager et billede af hele ordreindholdet, og sender det sammen med dit ordrenr. til info@kodriget.dk. 

 

REKLAMATION ØVRIGE VARER.

Som forbruger har du to års reklamationsret på dine varekøb (gælder ikke fødevarer) i henhold til købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi opfordrer dog til, at du kontakter os på info@kodriget.dk eller telefonisk, så snart du opdager at varen lider af fejl eller mangler. Vi anbefaler at du gemmer din kvittering i mindst to år.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

RETURNERING AF VARER.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse.

KødRiget APS
Havbakken 2 C.
6710 Esbjerg V
Telefon: +45 73 11 11 10
E-mail: Info@kodriget.dk

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

FORTRYDELSESRET.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os (gælder dog ikke fødevarer)

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Info@kodriget.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.

RETURNERING.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os (gælder ikke fødevarer) 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.

 

INGEN FORTRYDELSESRET.

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene, med samme betalingsmiddel som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

KødRiget APS 
Havbakken 2 C.
6710 Esbjerg V 
Telefon: +45 73 11 11 10
E-mail: Info@kodriget.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

ERSTATNINGSVARER.

Vi tilsikrer hver dag at vores lagerbeholdning stemmer overens med de vare som fremgår på hjemmesiden. Dog kan der være varer som er gået på vakuum eller på anden måde ikke lever op til vores stenge krav til kvaliteten. Er dette tilfældet forsøger vi at erstatte med et sammenligneligt produkt hvis du som kunde ønsker dette. Du vil altid blive kontaktet hvis dette skulle være tilfældet. Vi vil kontakte dig telefonisk og vi vil altid i sådanne tilfælde opgradere dit køb til en bedre varer.

 

PRISFEJL.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Bekræft venligst at du er over 18 år.